Dworzec kolejowy w Busku-Zdroju zostanie wyremontowany
Dodał: Marta Data: 2025-10-01 11:16:48 (czytane: 9009)
W ramach programu DPP w województwie świętokrzyskim prace obejmą w sumie osiem dworców kolejowych. Modernizacje przejdą obiekty w Suchedniowie, Jędrzejowie, Sędziszowie, Busku-Zdroju, Sandomierzu i Ostrowcu Świętokrzyskim, a w Starachowicach remont dotyczyć będzie Dworca Wschodniego. Ponadto w komponencie remontowym ujęto również dworzec we Włoszczowie.
Nowy program PKP obejmuje łącznie 183 inwestycje na 181 dworcach w całej Polsce. Jego głównym celem jest stworzenie nowoczesnych, funkcjonalnych i dostępnych dla wszystkich użytkowników budynków, integrujących różne formy transportu publicznego i indywidualnego. Modernizacje mają uwzględniać rozwiązania przyjazne osobom z niepełnosprawnościami, nowe systemy informacji pasażerskiej, ekologiczne technologie, a także poprawę bezpieczeństwa i estetyki dworców.
Prezes PKP S.A. i Grupy PKP, Alan Beroud, podkreśla, że program „Dworce Przyjazne Pasażerom” to odpowiedź na potrzeby podróżnych i lokalnych społeczności. – Dworce są wizytówką kolei i miejscowości, w których się znajdują. Chcemy, aby były bezpieczne, komfortowe i odpowiadały współczesnym potrzebom użytkowników. Nowe inwestycje pozwolą poprawić jakość obsługi pasażerów i wizerunek kolei w całym kraju – mówi Alan Beroud.
Planowane modernizacje dworców obejmą odnowienie elewacji, dostosowanie budynku do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, poprawę standardu poczekalni oraz wprowadzenie nowoczesnych systemów informacji o przyjazdach i odjazdach pociągów. Ważnym elementem będzie także zagospodarowanie przestrzeni wokół dworców, aby ułatwić integrację transportu kolejowego z komunikacją lokalną i indywidualną.
Program „Dworce Przyjazne Pasażerom” rozpoczyna się w tym roku. PKP zapowiada, że harmonogram prac dla poszczególnych lokalizacji zostanie opublikowany po zakończeniu etapów projektowych i konsultacjach z samorządami.
Modernizacja buskiego dworca ma być istotnym krokiem w kierunku poprawy dostępności kolei w regionie i zwiększenia atrakcyjności transportu publicznego dla mieszkańców i turystów odwiedzających uzdrowisko.
Pamiętacie, jak w 2018 roku po 13 latach do Buska-Zdroju przyjechał pociąg? (link do artykułu)
W sobotę, 30 czerwca 2018 r. punktualnie o godzinie 11.04 z peronu III na stacji Kielce w swój pierwszy kurs wyruszył „Pociąg do Zdroju” relacji Kielce - Busko-Zdrój. Był to historyczny moment, bo ruch na tej trasie został przywrócony po 13 latach. Uruchomienie połączenia kolejowego z Kielc do Buska-Zdroju i z powrotem stało się możliwe dzięki współpracy samorządów województwa i gminy Busko-Zdrój, Uzdrowiska, PKP i Wojewódzkiego Zarządu Transportu.
Zapraszamy do obejrzenia archiwalnego materiału wideo.
Reklama
REKLAMA
Komentarze (12)
Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 18.97.14.89
KenaJ (2025-10-05 15:48:08 / host: ***lic-gprs179342.centertel.pl)
Za remont powinien zapłacić ten, kto tam organizował dyskoteki, tak zwany "zibi" przecież to właśnie w tamtym czasie powstały największe zniszczenia. Popieram też, że kolej powinna kończyć swój dojazd jak najbliżej zdroju. to dobre byłoby dla wszystkich, nie tylko dla kuracjuszy.
KenaJ (2025-10-05 15:39:03 / host: ***lic-gprs179342.centertel.pl)
A może by tak, do tego remontu dołożył się ten, kto organizował tam dyskoteki i zarabiał na tym grubą kasę. Przecież to właśnie w tamtym czasie toto, czyli (ten dworzec tak zwany) został zdewastowany. Co nie wiecie kto z tego korzystał? Zbysiu-(zibi ) miej odwagę i zapłać za zniszczenia, przecież zarobiłeś na tym wynajmowaniu.
Swoją drogą, kolej powinna kończyć swój bieg jak najbliżej zdroju.
Łukasz Nowak (2025-10-03 13:33:47 / host: ***26.8.243)
Zgadzam się z przedmówcami. Uważam (w kontrze m. in. do red. Kruka i Kmicica), że należy LK 73 przedłużyć do miasta, co najmniej do dworca autobusowego przy ul. Waryńskiego. JESZCZE jest na to miejsce, choć końcówkę toru trzeba byłoby nieco wygiąć (nie byłoby to problemem, skoro pociągi by tam i tak hamowały). Tor mógłby iść na wprost, gdyby na przełomie wieków buscy radni (w sporej części nadal w radzie) nie wypieprzyli rezerwy pod LK 73 z MPZP. Wydaje się, że głównym wrogiem tej inwestycji był ówczesny radny Błaszczyk (uroczysty pogrzeb w sanktuarium św. Brata Alberta, gdy zwykli śmiertelnicy mają pogrzeby na cmentarzu ? a mówią, że jest równość po śmierci), bo miał działki obok.
Z drugiej strony, skoro buskie władze nie chcą tego przedłużenia, to wolę już ogarnięcie tego, co jest ? na zasadzie zgniłego kompromisu. Zawsze lepiej czekać na pociąg w budynku, niż na mrozie i mieć normalną toaletę zamiast wychodka. Z tekstu nie wynika, co będzie z parkingiem.
Szkoda, że pewnie ?pan UMiG? będzie sobie to przypisywał, a prawda jest taka, że nie tylko pan Szydłowski nie podjął żadnych działań w/s przejęcia parkingu (mam to ?czarno na białym? z podpisem Wieczorka), ale nawet nie chciał zamontować na mieście znaków prowadzących na dworzec. Kaczocha powiedział mi, że przecież ludzie mogą sobie w telefonach / nawigacjach sprawdzić? Tężni tam nie naniesiono, bo przecież jest w k? znaków prowadzących do wieży z chrustu (obecnie trzecia generacja, bo poprzednie dwie były spartolone ? zapewne nikt nie poniósł konsekwencji, a zapłacili podatnicy)?
kazek (2025-10-03 11:30:52 / host: ***49.bajtnetbusko.pl)
To jest taka sama inwestycja jak Radzanów, co kilka lat wydane tam pieniążki a efektu brak
(2025-10-03 10:53:33 / host: ***lic-gprs200036.centertel.pl)
A gdzie Michał C z kolejaja do Żabna przez oblejkon
Mateusz (2025-10-03 01:50:17 / host: ***9.19.202.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Debilna decyzja. Linie należy przedłużyć o 2 km a nie remontować wraku na zadupiu
Ten wąs niejedna 3,14czą trząsł (2025-10-02 19:10:48 / host: ***lic-gprs528818.centertel.pl)
Po pierwsze Busko powinno się rozwijać w tamtą stronę, na południe od bohaterów Warszawy i Kwiatowej Góry w stronę PKP . Tam powinno powstawać nowe Busko i nowe inwestycje a nie dociskać , zagęszczać i de fakto niszczyć charakter miasteczka i uzdrowiska . Absolutnie nie budować już nic w otoczeniu Zdroju na przykład jak te kloce na Grotta.
Po drugie kto i kiedy postanowił te 3 domy wielorodzinne przy PKP? Kiedyś to były prawdziwe Falklandy. Jeszcze teraz to jak na wygnaniu.
nigdy (2025-10-02 06:53:17 / host: ***pool5.dx4.pl)
nigdy przy myśleniu obecnych władz nie dojdzie do doprowadzenia linii kolejowej do Zdroju. Rządzący tym ciemnogrodem za ciężkie pieniądze budują nikomu niepotrzebne kładki /była władza/ albo piętrowe parkingi /obecna władza/.
Waldek (2025-10-01 17:38:25 / host: ***r-46-112-82-9.play-internet.pl)
Radni to mają gdzieś wszystkich. Dieta leci i tyle. A bałwany z nich że szkoda gadać.
Przedłużenie lini (2025-10-01 13:33:28 / host: ***.9.79.86)
Czy wiadomo coś na temat przedłużenia linii w stronę Parku Zdrojowego?
Alibaba (2025-10-01 13:13:07 / host: ***r-46-112-6-117.play-internet.pl)
Głównym inwestorem tego remontu jest PKP, jako właściciel gruntów i infrastruktury.
Także włodarze miasta Busko Zdrój nie mają nic do gadania, oraz wystawiania klaty po medale.
Radni to niech zajmą się zaciemnionym miastem i poprawą chodników i infrastruktury bo to co dziś jest to już jakaś kpina. Ludzie płacą podatki a chodzą po ciemku i dziurawych chodnikach. Nie wspomnę o braku tak obiecywanej podczas wyborów komunikacji miejskiej.
Parking i droga dojazdowa do dworca (2025-10-01 13:02:05 / host: ***9.61.68.neoplus.adsl.tpnet.pl)
A sprawa dojazdu i parkingu bo obecnie znajduje się tam szkoła jazdy a pasażerowie i TAXI musi korzystać z bocznej drogi pełnej dziur i parkować na trawniku?



